Nädal 12: kasutatavus

·

Selle nädala teemaks oli leida üks hea näide kasutatavusest veebis ja üks halb.

Alustan heast ja valisin välja endale südamelähedase teemana restorani veebilehe- https://gingercafe.ee/. Esimesed plusspunktid tulevad selle eest, et pealehel on kiirelt haaratavas kohas kõik vajalikud menüünupud olemas. Ei ole vaja tervet lehte läbi sirvida, et leida endale huvipakkuv asukoht. Hinnad ja menüü on samuti kiirelt leitavad. Ka reserveerimisvõimalus on kohe selgelt nähtaval kohal, ei pea otsima. Kuna lehel ei ole palju funktsionaalsust ei pea midagi ekstra õppima, kõik vajalik on paari hiirevajutuse kaugusel. Tahad kaevata? Kontaktid on olemas. Tahad Facebookis jälgima hakata? Viited on olemas. Leidub ka miinuseid. Näiteks reserveerimisvormil võiks olla veateade suunavam ja ta võiks näidata kiirelt neid aegu, mis vabad. Praegu on see lihtne päringuvorm ja pead ootama selle taga, et inimene kinnitaks. Saaks teha automaatsemaks, mis kannatamatutele inimestele nagu mina, meeldiks väga. Samas tänu sellele, et tegemist on lihtsa päringuvormiga, tähendab see seda, et ka restoranipoolne inimene peab selle valideerima, mis teoorias võiks vähendada vale-broneeringute hulka.

Pooleldi negatiivse näitena toon Maksu- ja Tolliameti iseteeninduse lehe. Tõsi, siin teen arvatavasti liiga ka, sest kipun kasutama seda lehte siis, kui palju kasutajaid peal ja süsteem koomas. Tänase blogipostituse raames püüdsin samuti sisse logida ja esimene kord ebaõnnestus, egas midagi, proovisin siis uuesti. Ka siis ebaõnnestus, seekord küll teise veateatega, aga ikkagi. Kolmanda korraga pääsen sisse. Ees ootab mind rida teavitusi, mis ei lisa kindlust, et selle lehega kõik hästi oleks.

Selle lehe puhul on infot ja võimalusi palju rohkem, mistõttu on ka palju keerulisem head tulemust saavutada kasutusmugavuse vaates. Tegelikult on aastatega pilt paremaks läinud. Näiteks on aru saadud, et inimenes käivad kõige tihedamini seal lehel selleks, et tuludeklaratsiooni esitada ja avalehel saad kohe teha vastava valiku, mis suunab sind õigesse kohta. Näha on, et ollakse teadlikud selle lehe nõrkustest ja tegeletakse murekohtadega. Miinuseks on endiselt see, et kui ma kerin lehte allapoole kaob mul ülemine menüüriba ära, kus ma saan tagasi navigeerida või välja logida. Juhendmaterjali on kõvasti juurde tekkinud, mis on abiks.

Eriti halvaks näiteks toon ühe hulgimüüja kodulehe- http://www.amf.ee/. Kõik sellel lehel karjub, et see tehti 1994 ja unustati. See on kole, sisutühi ja pigem võiks olemata olla, kui sellisel kujul veebis elada. Lehel on hulgim aegunud linke ja vigaseid pilte. Lehel ei ole isegi pealkirja. Kui ma ei teaks, et nad endiselt tegutsevad, siis ma arvaks, et see ettevõte ei toimeta enam ammu..

Allikad:

https://gingercafe.ee/

http://www.amf.ee/

https://maasikas.emta.ee

¶¶¶¶¶

¶¶¶¶¶

¶¶¶¶¶

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine