Vabablogi 1 : KAs E-äri on pigem äri või IT ?

·

Kui tavainimesed näevad terminit, mis algab liitega “e”, siis kiputakse kohe panema seda IT valdkonna alla kuuluvaks, valdkonnas sees olijad seda ise nii ei näe.

E-äri on olemuselt siiski üks müügikanalitest, millega püütakse jõuda oma klientideni. Nii nagu majandustarkvara kasutajad ei ole IT inimesed, ei ole ka e-äri juhtijad seda. Küll aga sõltub see müügikanal IT tehnilistest lahendustest ja kuna see on suunatud välistele kasutajatele, siis on seal küberturvalisus alati võtmeküsimuseks. Samuti on seda töökindlus. Pidevalt katkist või aeglast vahendit ei taha ükski inimene kasutada.

Küsimus, kes tegeleb e-äri müügikanali juhtimisega, sõltub ettevõtte suurusest ja struktuurist. Suuremates ettevõtetes võib olla eraldi osakond, kus töötavad nii IT spetsialistid kui ka ärijuhid, kes vastutavad e-äri platvormide ja süsteemide juhtimise eest. Väiksemates ettevõtetes võib see roll olla antud ühele inimesele, kes võib olla tooteomanik või vastutav e-äri juht. See isik võib olla vastutav nii tehniliste arenduste tellimise kui ka platvormide tõrgeteta toimimise eest ning peaks omama piisavaid teadmisi nii äri kui ka tehnilise poole kohta, et tagada e-äri tõhus toimimine ja areng. Seega hõlmab e-äri juhtimine mitmeid oskusi ja teadmisi, sealhulgas ärilisi, tehnilisi ja juhtimisalaseid oskusi.

Siit teen omakorda järelduse, et kuigi e-äri ei ole traditsiooniliselt otseselt IT osakonna alla kuuluv üksus, on seal vaja kindlasti üle keskmise digipädevust. Kui vaatame asja selle nurga alt, et enamik ettevõtlusvaldkondi toetub väga tugevalt IT-le, siis peaks igal heal juhil olema äriinfotehnoloogia teadmised, et teha majanduslikult ja tehniliselt pädevaid otsuseid.

¶¶¶¶¶

¶¶¶¶¶

¶¶¶¶¶

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine